We use the number one and two throughout this article. It's just meant to help keep things easier to understand. Technically, the first generation system is just called OBD (On Board Diagnostics).
The second generation system released in 1996 is identified as OBD II. What's the difference between OBD2 and OBD1? The communication speed known as the baud rate is much faster on the newer system.
Also with OBD1 each car maker used their own codes and definitions for identifying failures in the computerized engine management system. This made it difficult for auto mechanics servicing multiple vehicle brands.
OBD2 generic or common code definitions were developed to identify all basic emissions related failures regardless of make, model, foreign or domestic. This standardization simplified diagnosis and the tools that interface with the control module.
Also ja, der 10-polige Stecker ist OBD(1) und hat sein Opel(GM) eigenes System!
Wenn ich richtig liege (bitte berichtigt mich, ich forsche da jetzt aber nach^^), können die "Facelifthybriden" im MJ95 mit 16-poligem Anschluss, aber mit OBD(1) Polung ausgestattet sein. Hätte ich das heute Morgen gewusst, hätte ich mal beim henning innen Sicherungskasten geschaut, ob er nen 10, oder 16-poligen Stecker hat (ist MJ95). Und ich bin mir gerade absolut nicht sicher! Wir brauchten damals das Tech1 um ins MSG zu kommen. Wir hatten aber auch das Tech2 dran. Sind nur nicht ins Steuergerät gekommen
Ab MJ96 ist es ein 16-poliger Anschluss mit OBD2 Standard.
Mitm OpCom und auch Delphi steckste einfach dran, wählst Model, Baujahr, Steuergerät und er liest dir alles automatisch aus Bin wohl inzwischen etwas verwöhnt xD